



Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% rabatu na pierwsze zakupy oraz informacje o promocjach i nowościach!
W swojej historii książek na stoliki kawowe (coffee table books) australijska dziennikarka Phyllis Stylianou identyfikuje pierwszą udokumentowaną wzmiankę o książce, której funkcja nie miała nic wspólnego z czytaniem. Zaszczyt należy się francuskiemu filozofowi humaniście Michel de Montaigne, który w swoim eseju z 1580 r. O niektórych wersetach Wergiliusza pisze: „Jestem zirytowany, że moje eseje służą tylko damom do wspólnej rzeczy ruchomej, książki, którą można położyć w oknie salonu. ”.
Trzysta osiemdziesiąt jeden lat później termin „coffee table book” po raz pierwszy pojawił się w 1961 roku w numerze Arts Magazine. Według Merriam-Webster termin ten odnosi się do „dużej drogiej książki z wieloma obrazkami, która jest zwykle umieszczana na stole, aby ludzie mogli na nią swobodnie patrzeć”.
W artykule opublikowanym w 2017 roku w Publisher's Weekly Bridget Watson Payne, redaktor naczelny wydawnictwa artystycznego Chronicle Book, wysuwa argument przeciwko temrinowi „coffee table book’’, który potępia jako pomniejszający to, co powinno się nazywać książkami artystycznymi.
Dlaczego tak obsesyjnie pokochaliśmy coffee table books, książki, których... nie czytamy?
Jak często słyszycie lub myślicie o kimś 'jak mogę go uszczęśliwić, on ma wszystko'? Na szczęście dzisiejsza rzeczywistość daje nam coś ponadczasowego, klasycznego, w jakimś stopniu elitarnego, coś co połechce nasze poczucie estetyki i jest to... sztuka. A ta wyrażana może być różnie, na przykład poprzez pieczałowicie wydane coffee table books. Dzięki nim możesz zamanifestować w piękny sposób co kochasz robić, jakie pasje Cię napędzają.
Wydawnictwo Assouline powstało ponad 25 lat temu w Stanach Zjednoczonych, z bardzo konkretną misją. Uczynić świat rysunku, zdjęcia, słowa - luksusowym.
Ilustrowany rynek stał się integralną częścią świata luksusu, mody i designu. Assouline aktywnie przyczyniła się do tego wzrostu, tworząc najwyższej jakości książki-obiekty, których charakterystyczna tożsamość graficzna i redakcyjny savoir-faire zawładnęły wyobraźnią, podejmując nowe tematy w nowoczesny sposób. Marka, ze swoim stylem i wizją, jest prawdziwym pionierem. Począwszy od połowy lat 90. Assouline ożywiła rynek książek ilustrowanych dzięki nowoczesnym, luksusowym i kreatywnym produktom. Dziś rynek luksusowych książek stał się nieodzownym narzędziem dla luksusowych marek.
New York Magazine tak pisze o wydawnictwie Assouline:
"Wydawnictwo, które jest rapsodystą… międzynarodowego przemysłu modowego.”
Największa selekcja albumów wydawnictwa Assouline dostępna jest właśnie u nas, w HE Concept Store.